PolarStar Kythera Recenzia
16.3.2023 Zdenko Kobezda Recenzie airsoft zbraní
Ahojte.
Strávil som už nejaký ten piatok a nastrieľal som par tisíc BB-čiek z Polarstar Kythery, tak Vám tu hodím recenziu. Celkovo som so systémom spokojný. Dá sa zaujímavo "tuniť" a nastavovať. Určite to ale nie je dokonalý systém a treba byť trocha technicky zdatný, ale nie je to žiadna hrôza.
Platforma zbrane: HPA
Typ gearboxu: V2 (Je aj V3 a V 2.5)
Typ enginu: Mechanický
Rozsah podporovaného PSI: 60-180 PSI
Orientačný rozsah sily zbrane: 0,5 - 3,5J
Benefity:
+ Cena (najlacnejší engine od Polarstaru)
+ Prepracovaný systém spúšte
+ Absencia batérie
Čo by mohlo byť lepšie:
- "Potrebné veci" ako metering screws by mohli byť už pribalené, dávať 15 euro za jednu skrutku je dosť extrém
- Oproti Solenoidovým enginom dosť veľká náročnosť na Regulatór, pri 3+RPS je "problém" PSI lag
- Tunenie enginu je doslova mágia a nie je to veľmi jednoduché
- Rýchlosť akou tryska tlačí BB do Hop-Upu je o dosť väčšia ako pri AEG a môžu s tým byť problémy (nekonzistentný hop, ktoré sa ale dajú riešiť).
Čo budeš isto potrebovať k tomuto enginu ?
- Imbus 1,3mm (nastavovacie skrutky)
- Imbus 1,5mm (Metering screw)
- Modrý loctite
- Nastrčnú Redukciu z 6mm (OD) hadičky na US/EU rýchlospojku
Čo je v balení ?
- Engine
- IGLko bez koncovky
- Nastavovacie skutky
- "heavy spring" pre 100+ PSI
Čo budeš možno potrebovať ?
- Alternatívne metering screws (povieme si viac)
Konštrukcia:
Engine sa sklada z
1) Spúšťový mechanizmus
2) Hlavné telo (Stále pod tlakom)
3) Chamber cover (Stále pod tlakom)
4) Dump chamber ( Môže aj nemusí byť pod tlakom, kontrolované pozíciou spoolu)
5) Spool ( Môže aj nemusí byť pod tlakom, kontrolované pozíciou spoolu)
6) Nozzle ( "vnútorný tlak" záleží na pozícii spoolu, "Z vonku" naň stále tlačí tlak od Chamber cover)
2) a) diera cez kt. tečie vzduch do enginu
2) b) "Metering screw" - skrutka cez kt. tečie vzduch do Dump chamber
Ako engine funguje ?
Samotný engine funguje na premyslenom cykle toku vzduchu v rámci enginu. Ako to vyzerá ?
(predpokladajme ze "Spool" je v zadnej "stlačenej" polohe a tryska je úplne vpredu.
1. Vzduch tečie do enginu
2. Cez "metering screw" prúdi vzduch do dump chamberu a zároveň tečie pomedzi dump chamber a chamber cover a tlačí na trysku "zpredu" aby sa "stiahla", avšak tlak z dump chamberu na trysku je väčší , takže ostáva v predu. Dump chamber je natlakovaný.
3. Pri stlačení spúšte sa uvoľní záchyt spoolu a spool "vystrelí vpred (vďaka tlaku pružinky)" a vzduch už neprúdi do dump chamberu. Akonáhle sa spool dostane za stredovú časť dump chamberu, odhalia sa vstupné diery na prednej časti spoolu (ohraničené dvoma O ringami) cez ktoré vzduch začne prúdiť do trysky a následne k BB-čku.
4. Keďže sa znížil tlak v dump chamber, tryska sa začne pohýňat "dozadu" a zatlačí spool do "stlačenej" zadnej polohy, čím opäť dovolí vzduchu aby tiekol do dump chamberu.
5. A sme na kroku 1.
Dávkovanie vzduchu je závislé na vstupnom PSI a aká silná pružinka je na Spoole.
Ako môžeme engine "tuniť" ?
- Rýchlosť trysky
Závisí od vstupných PSI a veľkosti Metering screw kt. máme nainštalovanú (Veľkosti 0,015, 0,019 0,024(Stock od cca Októbra 2022) , 0,029 (stock) palca). osobne mi bran funguje v pohode aj na základnej skrutke. Keby ste mali problémy s feedovaním, tak 0,019 by to mohla vyriešiť. https://youtu.be/o6jD6xL9kf4
- Objem vzduchu
Dá sa redukovať vloženým až 2mm vložky do zadnej časti dump chamberu. Nie je to veľa, ale dá sa. Taktiež s rastúcim PSI sa mení aj časovanie a dĺžka, po ktorú ostane spool v prednej polohe. Čo a ako Vám síce nepoviem, lebo to nie je jednoznačná rovnica, ale dá sa s tým pohrať. Do +- 120 PSI je vhodné použiť stock "slabšiu" pružinku. Pre 100-180 PSI je vhodná silnejšia, aby kompenzovala časovanie počas ktorého tečie vzduch von zo zbrane. Keď ju nedáte, tak rozdiel medzi 120 PSI a 180 PSI bude 0,2J miesto 1,5J .
- Správanie spúšte
Spúšťový mechanizmu má na sebe 3 skrutky vďaka ktorým môžete kontrolovať "váhu" trigerru (ako silno musíte tlačiť), travel trigerru (ako "hlboko" musíte ťahat trigger a overtravel (koľko sa ešte trigger hybe po výstrele). Vďaka tejto kombinácii je strieľanie úplne iný zážitok ako na klasickom "digitálnom" AEG alebo aj Solenoidových enginoch.
Inštalácia:
Dosť závisí od typu gearboxu a značky. Keďže sa spúšťový mechanizmus reálne musí pohybovať v gearboxe, je šanca že budete musieť odstrániť veci okolo klasických AEG kontaktov. Nič hrozné, ale dôležitá informácia pre niekoho, kto by chcel "reverznúť" gearbox do AEGčka. Video z inštalácie do ICS PAR mk3: (Celkovo ICS nie je terno pre HPA buildy, ale da sá) https://youtu.be/J-kXGYSSf5U
Konzistencia a PSI lag / regualtor refresh rate
Engine sám o sebe je v celku konzistentný a nie je problém sa dostať na rozptyl +-2 fps. Avšak ako vidíte, cyklus streľby je dosť komplikovaný a nie je to "jednoduché" zapnutie/vypnutie solenoidu ako majú elektrické systémy. S tým je spojená aj náročnosť na regulátor. Pri tomto engine je dosť citeľný "PSI LAG" čo znamená, že po výstrele trvá kým sa tlak vráti na pôvodnú hodnotu. Pri rýchlom semi (3+ RPS) teda dáte 1. ranu pri XXX PSI a 2. ranu pri napr XXX-10, čo bude mať za výsledok pokles v FPS/J. Skúšal som EPES maxflow a aj Manncraft MMR na 3000 aj 4500 PSI. Oboje majú PSI lag (Epes dropuje vo výsledku cca 0,15J , Manncraft cca 0,09J) na 4500 PSI tieto hodnoty boli cca 0,12 a 0,07). Na internete sú dosť rozporuplné informácie, lebo ľudia hlásia že tento jav majú, ale aj že nemajú (je jedno aký regulátor). V CQB to problém absolútne nie je, pri "DMR" to je citeľné na väčšie vzdialenosti. Keď sa budete držať okolo 2RPS, tak je to v pohode
Spotreba vzduchu
Pri hre na +- 1,3J (110,PSI 247mm/6,05 hlaveň) som sa dostal na cca 2800 BB-čiek na 0,8l/3000 PSI bombe. Celkom v pohode.
Gameplays
CQB - https://youtu.be/OrBC8cmRvgw
OSB - https://youtu.be/UYSBdx_Nmb0
Záver
Celkovo som s enginom spokojný. Jediné čo mi "nedá" spávať je ten PSI lag, ale tak to je iba preto, že som perfekcionista. Ak to nejako vyriešim určite dám vedieť.
Zdenko Kobezda
Autor